نوشته شده توسط : worldmarketing

چندین دهه پیش ، شرکت های فروش محور وجود داشتند. این سازمان ها انرژی خود را بر تغییر ذهن مشتریان برای متناسب بودن محصول متمرکز کردند - آموزش بازاریابی "هر رنگی که سیاه باشد".

با پیشرفت فناوری و افزایش رقابت ، برخی از شرکت ها رویکرد خود را تغییر داده و مشتری محور شدند. این شرکت ها تمایل جدیدی برای تغییر محصول خود متناسب با درخواست مشتری ابراز کردند - تمرین آموزش بازاریابی "به ما بگویید چه رنگی می خواهید".
در دهه 1990 ، شرکت های موفق در حال هدایت بازار هستند و محصولات خود را متناسب با استراتژی های مشتری خود تطبیق می دهند. این شرکت ها بازاریابی "بیایید با هم بفهمیم که آیا رنگ و هدف مهمتر شما چیست؟" این بازاریابی است که بیشتر به جای کنترل بازار به سمت ایجاد بازار سوق داده شده است. این کار بیشتر بر اساس تاکتیک های ساده سهم بازار ، فروش خام و رویدادهای یکبار مصرف مبتنی بر آموزش توسعه ، بهبود تدریجی و روند مداوم است. مهمتر از همه ، بر اساس دانش و تجربه ای است که در سازمان وجود دارد.

این دو اساس ، دانش بنیان و بازاریابی مبتنی بر تجربه ، به طور فزاینده ای توانایی های سازمان بازاریابی موفق را تعریف می کنند. آنها رویکرد قدیمی بازاریابی و توسعه محصول جدید را جایگزین خواهند کرد. رویکرد قدیمی - ایده گرفتن ، انجام تحقیقات سنتی بازار ، تولید محصول ، آزمایش بازار و سرانجام رفتن به بازار - آهسته ، بی پاسخ و چمن زده است. علاوه بر این ، با توجه به تغییر بازار سریع ، دلیل کمتری وجود دارد که این روش سنتی بتواند مطابق خواسته ها و خواسته های واقعی مشتری باشد یا رقابت سختی داشته باشد.

دعوای بسیار تبلیغاتی سال 1988 را که بیچام ، گروه بین المللی محصولات مصرفی ، علیه غول تبلیغاتی Saatchi & Saatchi تنظیم کرد ، در نظر بگیرید. این دادخواست که خسارت بیش از 24 میلیون دلار را جبران می کرد ، استدلال می کرد که یانکلویچ کلنسی شولمن ، در آن زمان شرکت زیرمجموعه تحقیقات بازار Saatchi در ایالات متحده ، سهم بازار شوینده جدیدی را که بیچام راه اندازی کرده "بسیار بزرگتر" کرده است. یانكلوویچ پیش بینی كرد در صورت حمایت Beecham با 18 میلیون دلار تبلیغات ، محصول Beecham ، Delicare ، یك ماده شوینده برای آب سرد ، بین 45.4٪ تا 52.3٪ از بازار ایالات متحده را از آن خود كند. به گفته بیچام ، بیشترین سهم بازار Delicare 25٪ بود. این محصول به طور کلی بین 15 تا 20 درصد سهم بازار را کسب کرده است. این دادخواست خارج از دادگاه و بدون برنده یا بازنده مشخص مشخص شد. با این وجود صرف نظر از نتیجه ، موضوعی که نشان می دهد گسترده و اساسی است: طبیعتاً پیش بینی ها باید غیرقابل اعتماد باشند ، خصوصاً با فناوری ، رقبا ، مشتریان و بازارها همه عوض می شوند ، خیلی سریع ، و بسیار اساسی.

جایگزین این رویکرد قدیمی ، بازاریابی دانش بنیان و مبتنی بر تجربه است. بازاریابی دانش بنیان به یک شرکت نیاز دارد تا بر مقیاس دانش تسلط یابد: از فناوری که در آن رقابت می کند. از رقابت آن؛ از مشتریان خود؛ منابع جدید فناوری که می توانند فضای رقابتی آن را تغییر دهند. و از سازمان ، توانایی ها ، برنامه ها و نحوه تجارت خود برخوردار است. شرکت های مسلح به این تبحر می توانند بازاریابی دانش بنیان را به سه روش اساسی عملیاتی کنند: ادغام مشتری در فرآیند طراحی برای تضمین محصولی که نه تنها متناسب با نیازها و خواسته های مشتری بلکه به استراتژی های مشتری نیز تطبیق داده شود. ایجاد تفکر ویژه برای استفاده از دانش شرکت در مورد کانال ها و بازارها برای شناسایی بخشهایی از بازار که شرکت می تواند داشته باشد. و توسعه زیرساخت های تأمین کنندگان ، فروشندگان ، شرکا users و کاربرانی که روابط آنها به حفظ و پشتیبانی از شهرت و برتری فناوری شرکت کمک خواهد کرد.





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: